منوها

خودروسازها منتظر ورق فولاد!

382
(4/1)
خودروسازها منتظر ورق فولاد!

خودروسازها منتظر ورق فولاد!

به گفته کارشناسان صنعت خودرو اگر قوانین حاکم تغییر نکند، تولید خودرو در کشور مشکل خواهد داشت. به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان امسال، سال جهش تولید نامگذاری شد و بدین منظور خودروسازان برای رسیدن به این هدف تلاش های زیادی انجام دادند تا بتوانند تولید را افزایش دهند، اما برای این افزایش اما و اگرهایی وجود داشت که مانند سنگی جلوی پای تولید کننده بود.

قیمت گذاری دستوری، تحریم ها، شیوع ویروس کرونا و کمبود مواد اولیه باعث شد تولید خودرو آنطور که باید خوب پیش نرود و تولید چشمگیری در صنعت خودرو صورت نگرفت. حال برای پیگیری مشکلات خودروسازان، به سراغ مسئولان این صنعت رفته ایم که آنها کمبود مواد اولیه را عاملی در توقف تولید می دانند. 


نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، بزرگترین مشکل صنعت خودرو را قیمت گذاری دستوری خودرو می داند، او این نوع قیمت گذاری را همچون بلایی به جان خودروسازان می دانند چرا که او معتقد است، شورای رقابت قیمت خودرو را کم تعیین می کند و نعمت بخش این قیمت گذاری را به ضرر خودروسازان می داند.


اما حال، جدای از قیمت گذاری دستوری، از کمبود فولاد در کشور شکایت دارد، چرا که خودروسازان کوچک قصد دارد خودروها را داخلی سازی کنند اما ورق فولادی وجود ندارد تا به این هدف برسند.



کمبود مواد اولیه و نبود فولاد عامل توقف رشد


مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان، کمبود مواد اولیه و نبود فولاد را عامل توقف رشد در تولید خودرو می دانند، او می گوید اگر مواد اولیه به ما ندهند، نمی توانیم تولید را افزایش دهیم و چه بسا ممکن است با این رویه ای که داریم، تولید خودرو در سال 1400 با مشکلات جدی رو به رو شود.


یعنی اینطور که برداشت می شود، این آرامشی که اکنون در بازار حاکم است، به دلیل افزایش عرضه خودروسازان بوده و اگر خودروسازان عرضه را افزایش ندهند، مجدد با افزایش قیمت خودرو در سال 1400 مواجه خواهیم شد و دوباره روز از نو خواهد بود و باید منتظر تصمیمات جدید باشیم. 

منابع

نظرات کاربران
ثبت نظر جدید
نظر خود را در مورد این محتوا در این قسمت بنویسید
مرجع فروش قطعات خودرو

فروشگاه قطعات یدکی اتوکلاب در آستانه شروع به کار وب سایت خود پس از سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو با ارائه خدمات فروش آنلاین لوازم یدکی تلاش کرده است هر چه بیشتر نسبت به رفاه حال شما مشتریان عزیز گام بردارد ، سرعت در ارسال، پشتیبانی متعهدانه ، تنوع در محصولات و قیمت ، از اهداف اصلی فروشگاه آنلاین اتوکلاب هستند .

آدرس: تهران، بازار، خیابان امیر کبیر ،نرسیده به تقاطع ملت پاساژ سپهر طبقه دوم پلاک F221

image.name

تمامی حقوق این وبسایت برای فروشگاه اتوکلاب محفوظ است
Copyright 2020 - 2024, AutoPartClub. All rights reserved