منوها

آیا خودرو ملی ترکیه وارد بازار ایران خواهد شد؟

517
(4/1)
آیا خودرو ملی ترکیه وارد بازار ایران خواهد شد؟

آیا خودرو ملی ترکیه وارد بازار ایران خواهد شد؟

توگ (TOGG) محصولی است که از آن به عنوان خودروی ترکیه یاد می‌شود.توگ که مخفف نام طولانی‌تر شرکت (گروه ابتکار اتومبیل ترکیه) است، با سرمایه پنج شرکت ترکیه تاسیس شده است. این شرکت می‌گوید تا پانزده سال آینده پنج مدل مختلف الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

«گورجان کاراکاش» مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی این خودرو از تولید دو نوع متفاوت این خودرو با قدرت‌های 400 و 200 اسب بخار خبر داد. ایشان بیان کردند که باطری تمام بومی این خودرو در کمتر از 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ می‌شود و با هر بار شارژ می‌توان 500 کیلومتر مسافت را طی کرد. این خودرو حالا به صورت رسمی وارد بازار شده است. به گفته گرکان کاراکاش، مدیر عامل شرکت توگ که قرار است نخستین خودروساز ترکیه باشد، گفت اولین کارخانه بومی خودرو چیزی بیش از یک کارخانه اتومبیل نخواهد بود و ظرفیت تولید ۱۷۵ هزار دستگاه در سال را خواهد داشت. وی افزود: «این کارخانه تا سال ۲۰۳۰ سالانه یک میلیون دستگاه خودرو در پنج مدل مختلف تولید خواهد کرد.»

 اردوغان در تاریخ ۷ دی ۹۸ در مراسمی از این خودروی ملی ترکیه که «توگ» نام دارد رونمایی کرد. ماشین رونمایی شده یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی است. دولت ترکیه علاوه بر معافیت‌های مالیاتی به شرکت توگ، خرید سالانه ۳۵ هزار دستگاه از محصولات کارخانه را تضمین کرده‌ است.


توگ که مخفف نام طولانی‌تر شرکت (گروه ابتکار اتومبیل ترکیه) است، با سرمایه پنج شرکت ترکیه شامل گروه آناتولی، بی‌ام‌سی، گروه کاک KOK، شرکت ترک‌سل و هولدینگ زورلو است.تاسیس شده است. این شرکت می‌گوید تا پانزده سال آینده پنج مدل مختلف الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. این خودرو قرار است با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. TOGG یک خودروی تمام برقی است که با احتساب قیمت ۲۶ هزارتومان به ازای هر دلار، قیمت تمام شده آن در حدود ۴۳۰ میلیون تومان خواهد بود؛ تقریبا معادل قیمت یک دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار ایران.در حالی قیمت توگ خودروی ملی ترکیه 450 میلیون تومان اعلام شده است که هنوز پای این خودرو به بازار ایران باز نشده و مشخص نیست قیمت آن در داخل کشورمان چقدر اعلام می شود. اما با فرض اینکه این خودرو در بازار ایران نیز همین قیمت را داشته باشد ،‌می توان این خودرو را با ساندرو استپ وی مقایسه کرد که قیمتی حدود 450 میلیون تومان در بازار خودرو دارد.

خودروی ملی ترکیه توسط استودیوی ایتالیایی طراحی شده است. توگ می‌گوید که طرح ساده و مدرن ماشین با الهام از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه طراحی شده و با نیازهای بازار جهانی مطابقت دارد. ترکیه در دهه گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای جلب خودروسازان جهان انجام داد و اکنون با تولید بیش از یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال، پانزدهمین تولیدکننده خودرو در جهان است. صادرات خودرو اکنون یکی از مهم‌ترین منابع درآمد ترکیه است. به گفته اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو، این کشور در یازده ماه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۸ میلیارد دلار از صادرات خودرو و قطعات درآمد داشته است.

منابع

نظرات کاربران
ثبت نظر جدید
نظر خود را در مورد این محتوا در این قسمت بنویسید
مرجع فروش قطعات خودرو

فروشگاه قطعات یدکی اتوکلاب در آستانه شروع به کار وب سایت خود پس از سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو با ارائه خدمات فروش آنلاین لوازم یدکی تلاش کرده است هر چه بیشتر نسبت به رفاه حال شما مشتریان عزیز گام بردارد ، سرعت در ارسال، پشتیبانی متعهدانه ، تنوع در محصولات و قیمت ، از اهداف اصلی فروشگاه آنلاین اتوکلاب هستند .

آدرس: تهران، بازار، خیابان امیر کبیر ،نرسیده به تقاطع ملت پاساژ سپهر طبقه دوم پلاک F221

image.name

تمامی حقوق این وبسایت برای فروشگاه اتوکلاب محفوظ است
Copyright 2020 - 2024, AutoPartClub. All rights reserved