منوها

شناخت دسته موتور های ام وی ام ایکس 33 (mvm x33) ، اتوکلاب

2563
(4/1)
شناخت  دسته موتور های ام وی ام ایکس 33 (mvm x33) ، اتوکلاب

شناخت دسته موتور های ام وی ام ایکس 33 (mvm x33) ، اتوکلاب

بارها در مقاله های مختلف در مورد اینکه دسته موتور چیست و چه کاربردی دارد در اتوکلاب صحبت کردیم ، ولی در این دانشنامه قصد داریم هر آنچه که در مورد دسته موتور ایکس 33(Mvm x33) لازم به بیان است صحبت کنیم. تعداد دسته موتور های ایکس 33؟ برند های معتبر سازنده؟ و به طور کلی هر آنچه در مورد دسته موتور های mvm x33 نیاز دارین.

خیلی کوتاه و مختصر اینکه دسته موتور ها در انواع مختلفی با اندازه ها و قدرت تحمل وزن های مختلف طراحی و ساخته می شوند که وظیفه تک تک آن ها اتصال موتور به بدنه خودرو و جذب ارتعاشات حرکتی و همچنین جذب ارتعاشات فرکانس بالای کارکرد موتور خواهند بود، دسته موتور ها قطعات مهمی در خودرو هستند که با کارکرد صحیح عملکرد موتور رابطه مستقیم دارند.

دسته موتور x33

ام وی ام ایکس 33 در تمامی مدل های قدیم ، نیو و اسپرت S از موتور 2 لیتری معروف و شاخص شرکت چری تحت عنوان 481 بهره می برند که کیفیت و سابقه خوب این پیشرانه در رده خودرو های چینی ، با وجود بیش از ده سال مصرف و کارکرد در ایران بر کسی پوشیده نیست.

در ادامه سعی داریم به سوالات شما که در مورد دسته موتور های ایکس 33‌ که تا کنون به آن برخورد کرده ایم بپردازیم، سوالاتی نظیر سوالات زیر:

  • ایکس 33 چنتا دسته موتور داره؟
  • چند مدل کیفیت دسته موتور در ایکس 33 وجود داره؟
  • چه مدل و چه برندی برای دسته موتور ایکس 33 مناسب تره؟
  • قیمت دسته موتور های ایکس 33؟
  • تفاوت دسته موتور های ایکس 33 دنده ای و ایکس 33 اتوماتیک؟

این موتور 2لیتری چهار سیلندر ، در تمامی اتاق های ایکس 33 دارای چهار عدد دسته موتور می باشد، که پاسخ به سوال همیشگی مصرف کنندگان و نکته مهم، تفاوت دسته موتورهای ام وی ام ایکس 33 در نسخه های دنده ای و اتوماتیک می باشد، بله درست است متفاوت هستند مخصوصاً در engine mount چپ و راست که اختلاف فاحشی دارند.

ام وی ام ایکس 33 در تمامی نسخه های قدیم ، نیو و اسپرت دارای چهار عدد دسته موتور به شرح زیر می باشد:

دسته موتور جلو x33

T11-1001510PA

T11-1001510

دسته موتور عقب x33

T11-1001710

T11-1001710PA

  • دسته موتور راست

T11-1001310BA

T11-1001310PA

دسته موتور چپ x33 اتوماتیک 

T11-1001110Pa  این کد فنی مربوط به دسته موتور چپ اتوماتیک ایکس 33 ( mvm x33) می باشد.

T11-1001110

کدهای فنی و عنوان های ذکر شده در بالا مربوط به اولین خودروی به اصطلاح شاسی بلند تولید شده مدیران خودرو در نسخه های دنده‌ای و اتوماتیک می باشد.

چند مدل و برند برای دسته موتور و دسته گیربکس های x33 وجود دارد؟

بازار قطعات یدکی خودرو در ایران بنا به نیاز مصرف کننده وسعت پیدا کرده که البته تفاوت سلیقه و توان خرید مشتریان موجب افزایش گستره ی عرضه محصولات شده است که دسته موتور ایکس 33 از این حیث مستثنا نیست.

دلیل اصلی تنوع قیمت، تنوع کیفیت این محصول و محصولات مشابه یدکی خودرو است ، آنچه که واضح و آشکار است این که کیفیت اصلی شرکتی چری (قطعه استفاده شده در ساخت اولیه خودرو) بهترین و بالاترین کیفیت در انتخاب این قطعه می باشد.

بعد از اصلی شرکتی، قطعات وارداتی و ایرانی البته در کیفیت ها و قیمت های مختلف در بازار عرضه می شوند در دسترس هستند، لازم به ذکر که باور این موضوع که فقط و فقط لزوم به تهیه اجناس شرکتی خواهد بود، چندان منطقی نیست چرا که وجود اختلاف قیمت بین قطعات اصلی و وارداتی موجب صرفه اقتصادی مصرف کنندگانی خواهد بود که بودجه مالی کمتری برای تعمیرات در اختیار دارند، با این تفاوت که طول عمر قطعاتی چون دسته گیربکس و موتور در قطعات غیر اصلی قطعاً کمتر خواهد بود.

تکنولوژی ساخت دسته موتور های ایکس 33:

دسته موتور های این موتور 2 لیتری معروف، همانطور که پیشتر گفته شد در تمامی مدل ها از چهار عدد دسته البته با اختلافات طراحی فاحشی بهره می برند؛ دسته موتور های جلو ،عقب و چپ از دو قسمت لاستیکی و فلزی ساخته شده است و دسته موتور راست از نوع روغنی هیدرولیکی می باشد. دسته موتور های روغنی چند صباعیست که مورد توجه خودروسازان قرار گرفته تا جذب ارتعاشات موتور را با کیفیت بالاتری انجام دهند‌، لذا دسته موتور راست R شاسی بلند ایکس 33 از این حیث می باشد.

نشانه های خرابی دسته موتور های ام وی ام ایکس 33 :

در مورد نشانه های ایراد در این دسته بندی از قطعه ابتدا به پارگی ظاهری قسمت مغز لاستیکی اشاره کرد که عموماً در کارکرد های بالا و یا قرار گرفتن در مجاورت عوامل محیطی خاص ( همچون ریختن روغن و اسید روی قطعات لاستیکی ) اشاره کرد.

اما نشانه های غیر از ایرادات ظاهری همچون پارگی برای خرابی و ایراد این قطعه وجود دارد که به اختصار در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد :

  • لرزش شدید موتور به هنگام کارکرد
  • صدای لقی از قسمت موتور
  • بد جا رفتن دنده در شرایط حاد و نیاز مبرم به بررسی
  • عدم تعادل موتور و آسیب به دیگر قطعات موتوری

عوامل ظاهری و فنی ذکر شده در بالا مربوط به انواع تکنولوژی ساخت می باشند ، اما یک نشانه ظاهری در مورد دسته موتور های روغنی همچون نمونه نصب شده در قسمت شاگرد ( راست ) Mvm X33 ، نشتی روغن و خالی شدن دسته موتور از سیال روغن می باشد که با رویت ظاهری کاملا مشخص و عیان خواهد بود.

فراموش نکنید که در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در مورد این دانشنامه و یا هرگونه نیاز به پاسخ ، با کارشناسان فروش ما در اتوکلاب تماس بگیرید.

منابع

محتواهای مرتبط


تگــهــا
،،
نظرات کاربران
ثبت نظر جدید
نظر خود را در مورد این محتوا در این قسمت بنویسید
مرجع فروش قطعات خودرو

فروشگاه قطعات یدکی اتوکلاب در آستانه شروع به کار وب سایت خود پس از سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو با ارائه خدمات فروش آنلاین لوازم یدکی تلاش کرده است هر چه بیشتر نسبت به رفاه حال شما مشتریان عزیز گام بردارد ، سرعت در ارسال، پشتیبانی متعهدانه ، تنوع در محصولات و قیمت ، از اهداف اصلی فروشگاه آنلاین اتوکلاب هستند .

آدرس: تهران، بازار، خیابان امیر کبیر ،نرسیده به تقاطع ملت پاساژ سپهر طبقه دوم پلاک F221

image.name

تمامی حقوق این وبسایت برای فروشگاه اتوکلاب محفوظ است
Copyright 2020 - 2024, AutoPartClub. All rights reserved