منوها

تعویض رادیاتور بخاری

33064
(4/1)
تعویض رادیاتور بخاری

تعویض رادیاتور بخاری

تعویض رادیاتور بخاری هر خودرویی من جمله ام وی ام ممکنه هزینه نصبی حتی بالاتر از خود رادیاتور بخاری داشته باشه که دلیل اصلی این هزینه اجرت بالا برای باز و بست کردن داشبورد خودرو است. اگر صاحب خودرو ام وی ام هستید در نگهداری اصولی بخاری خودرو ملزوماتی را رعایت کنید تا متحمل این هزینه نشید.

عملکرد رادیاتور بخاری

هسته بخاری ( رادیاتور بخاری ) یکی از اجزای مهم سیستم بخاری خودرو است . رادیاتور بخاری که در داخل کابین خودرو واقع شده است ، به نظر می رسد مانند یک رادیاتور کوچک است و اساساً نحوه کارآن مانند رادیاتور با شلنگ های ورودی و خروجی به سیستم خنک کننده موتور متصل می شود. هنگامی که موتور گرم است ، واتر پمپ مایع خنک کننده داغ را به درون هسته بخاری و بسیاری از لوله های کوچک آن می چرخاند. بخاری را روشن کنید و هوا از طریق لوله های گرم و پروانه بخاری می وزد ، آنها را خنک می کند و گرما را به هوا منتقل می کند. مایع خنک کننده دوباره به سمت موتور جریان می یابد ، در حالی که هوای گرم شده از دریچه های روی داشبورد عبور داده می شود. به همین دلیل است که در یک روز بسیار سرد ، بلافاصله گرمای بخاری ندارید. موتور سرد است و به دمای مطلوب نرسیده است ، بنابراین در رادیاتور بخاری گرمای لازم برای تبادل با هوا وجود ندارد و تمام آنچه از دریچه های هوا دریافت می کنید سرد است.

علائم یک رادیاتور بخاری معیوب

علائم خرابی رادیاتور بخاری نسبتاً ساده است. بارزترین نشانه ، قطره قطره یا حتی یک گودال خنک کننده است که حتی ممکن است زبر پای سرنشینان را خیس کند. با گرم شدن موتور و روشن کردن بخاری ، اگر هوای گرم نداریدمجاری لوله های بخاری مسدود است.

و از آنجا که احتمالاً می پرسید: می توانید با یکه رادیاتور بخاری از کار افتاده رانندگی کنید؟ بله ، اما توصیه نمی شود. با ادامه استفاده از خودرویی که رادیاتور بخاری معیوبی دارد ، شما در حال تلاش برای ایجاد مایع خنک کننده هستید ، سایر اجزای سیستم خنک کننده را در معرض خطر قرار داده و در نهایت به کل سیستم خنک کننده آسیب می رسانید. و اگر اجازه دهید یک نشت برای مدت طولانی طولانی شود ، خطر گرم شدن بیش از حد موتور را دارید چرا که مسدود بودن شریانات بخاری در حقیقت باعث مسدود شدن مسیر خنک کننده موتور خواهد شد و موتور جوش خواهد آورد.

رادیاتور بخاری ام وی ام

اگر صاحب ام وی ام 315 در هر مدلی هستید برای اطلاع روی کلمه رادیاتور بخاری 315 کلیک کنید.

اگر صاحب ام وی ام ایکس 22 در هر تیپ و مدلی هستید برای اطلاع از قیمت روی کلمه رادیاتور بخاری x22 کلیک کنید.

اگر صاحب ام وی ام ایکس 33 در هر مدلی هستید برای اطلاع از قیمت روز این قطعه روی کلمه رادیاتور بخاری x33 کلیک کنید.

و همین طور برای اطلاع از قیمت هر رادیاتور بخاری از خودروهای زیر می توانید با کلیک روی لینک زیر از آن مطلع شوید:

mvm 530 رادیاتور بخاری ام وی ام 530

mvm 550 رادیاتور بخاری ام وی ام 550

mvm 110 رادیاتور بخاری ام وی ام 110

mazda 323 رادیاتور بخاری مزدا 323

 

برای تعویض رادیاتور بخاری ام وی ام ، چری نیاز به باز کردن کامل داشبورد می باشد ، عکس زیر مربوط به تعویض رادیاتور بخاری ام وی ام 315 می باشد ، که برای تعویض رادیاتور بخاری mvm 315 اقدام به باز کردن داشبورد شده است.

 

 

 

رادیاتور بخاری  مزدا:

یکی از کم مصرف ترین رادیاتور ها در خودرو مزدا ( در همه ی مدلهای مزدا 323، مزدا 3 قدیم و حتی مزدا 3 نیو)، رادیاتور بخاری می باشد. با وجود گذشت سالها  از عرضه ممحصولات مزدا در ایران هنوز رادیاتور بخاری این خودروها در سلامت هستند تا جایی که ما به عنوان فروشنده قطعات  تعداد خیلی کمی از رادیاتور بخاری مزدا 3 را به فروش می رسانیم.

نادیده گرفتن خرابی رادیاتور بخاری خودرو  می تواند |آسیب های زیادی به موتور خودرو وارد کند، چرا که رادیاتور بخاری در مدار گردش آب رادیاتور و موتور به عنوانی سری شده است و با این وجود در صورت ترکیدگی و نشتی آب رادیاتور بخاری ، آب موتور و رادیاتور کم خواهد شد و خودرو مکررآ جوش خواهد آورد.
تکرار جوش آوردن خودرو به سر سیلندر و مستقیما به واشر سر سیلندر آسیبب خواهد رساند؛ در صورتی که رادیاتور بخاری خودرو شما آسیب دیده و باعث واشر زدن سر سیلندر شده است  پیشنهاد می کنیم  نسبت به مطالعه مقاله  واشر کامل اقدام کنید.

چند دلیل که باعث خرابی زود هنگام رادیاتور بخاری خودرو می شود:

1- عدم استفاده از ضد یخ و یا استفاده از ضدیخ های نا معتبر
2- عدم تعویض سالیانه آب موتور
3- قفل کردن ترموستات ( در موارد نادری باعث ترکیدگی مجاری رادیاتور بخاری می شود)
4- هواگرفتگی در مسیر آب موتور
5- کمبود آب در موتور ، باعث بالا رفتن بیش از حد دمای موتور می شود ، در نتیجه داغ شدن رادیاتور بخاری و آسیب جدی به این قطعه خواهد شد.

در اکثرخودروها اللخصوص خودروهایی محصولات مدیران خودرو نیاز به باز و بستن داشبورد خواهد داشت و این موضوع باعث می شود که هزینه زیادی حتی بالاتر از خرید خود رادیاور بخاری متحمل شوید، تعویض رادیاتور بخاری ایکس 22 و دیگر محصولات مدیران خودرو نیاز به باز و بست کامل داشبورد خواهد داشت.

قطعآ با فشار و دمای بالای موتور خودرو رادیاتور بخاری نیاز به کیفت بالایی خواهد داشت و رسیدگی به این قطعه از واجبات اصول نگهداری خواهد بود.جهت استفاده بهتر با طول عمر بیشتر این رادیاتور از محلول ترکیبی آب، ضد جوش و ضد‌یخ استاندارد استفاده نمایید.ایراد شایع در رادیاتور بخاری گرفتگی مجاری داخلی رادیاتور است که عموما در صورت امکان اصلاح از فشار آب برای جرم زدایی استفاده می شود.

یدک باشی 

منابع

،
محتواهای مرتبط


تگــهــا
،،
نظرات کاربران
ثبت نظر جدید
نظر خود را در مورد این محتوا در این قسمت بنویسید
مرجع فروش قطعات خودرو

فروشگاه قطعات یدکی اتوکلاب در آستانه شروع به کار وب سایت خود پس از سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو با ارائه خدمات فروش آنلاین لوازم یدکی تلاش کرده است هر چه بیشتر نسبت به رفاه حال شما مشتریان عزیز گام بردارد ، سرعت در ارسال، پشتیبانی متعهدانه ، تنوع در محصولات و قیمت ، از اهداف اصلی فروشگاه آنلاین اتوکلاب هستند .

آدرس: تهران، بازار، خیابان امیر کبیر ،نرسیده به تقاطع ملت پاساژ سپهر طبقه دوم پلاک F221

image.name

تمامی حقوق این وبسایت برای فروشگاه اتوکلاب محفوظ است
Copyright 2020 - 2024, AutoPartClub. All rights reserved