منوها

گیربکس اتوماتیک ام وی ام و چری

1199
(4/1)
گیربکس اتوماتیک ام وی ام و چری

گیربکس اتوماتیک ام وی ام و چری

هر آنچه باید در مورد گیربکس اتوماتیک ام وی ام وی ام و چری بدانید در این دانشنامه گنجانده شده ، پس از مطالعه این مقاله در صورت نیاز به مشاوره در مورد گیربکس های اتوماتیک mvm و Chery با ما در تماس باشید.

شرکت چری در خودرو های :

  • ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک
  • ام وی ام 550 اتوماتیک
  • چری تیگو 5

از یک نوع تکنولوژی در قسمت گیربکس بهره می برند.

نکات بسیار مهم در نگهداری و حفظ سلامت گیربکس های اتوماتیک ام وی ام و گیربکس های اتوماتیک چری :

1- قبل از هرگونه تعویض دنده از D به R و بلعکس ، به طور کامل خودرو را متوقف کنید.

۲- به هنگام تعویض حالت دنده به حالت پارک P ، ابتدا به طور کامل بایستید و ترمز دستی را بکشید سپس دنده را درحالت پارک قرار دهید.

3-سرویس های دوره ای نظیر تعویض روغن گیربکس و تعویض صافی یا فیلتر گیربکس را به وقت و در بالاترین کیفیت ممکن جدی بگیرید.

4-برای توقف های زیر 30 الی 40 ثانیه دنده را از حالت درایو D خارج نکنید.

5- برای ایستادن در سراشیبی ها ابتدا ترمز دستی را فعال کنید سپس دنده را در حالت پارک P قرار دهید.

 

گیربکس های به کار رفته در محصولات مدیران خودرو از نوع CVT یا به عبارتی تسمه ای ( زنجیری ) هستند و خبری از گیربکس های اتوماتیک چرخ دنده ای نیست ، ابتدا لازم می‌شماریم تفاوت گیربکس های چرخ دنده ای و سی وی تی را به طور مختصر بیان کنیم :

  • برخلاف گیربکس‌های معمولی که تعداد دنده‌های مشخصی دارد؛ در هر لحظه متناسب با وضعیت حرکتی خودرو ، امکان تعویض دنده را با سرعت‌ مناسب در همان لحظه فراهم کرده و سرعت العمل خودرو را بالا خواهد برد.
  • تعویض دنده در خودرو های مجهز به CVT به نرمی و آرامی و بدون حس تعویض دنده صورت می‌گیرد چرا که در این نوع تکنولوژی خبری از اصطکاک چرخ دنده های قدیمی نیست و این حرکت زنجیر گیربکس بر راستای پولی های ورودی و خروجی است که ضریب دنده را مشخص می کند
  • مصرف بنزین در CVT های ام وی ام و چری به مراتب از نمونه های گیربکس های قدیمی کمتر است ، چون ضریب دنده در سی وی تی متناسب با بهترین شرایط و زمان انتخاب می شود که نتیجه آن پایین بودن دور موتور پیشرانه خواهد بود ، لذا ثابت شده است که مصرف سوخت با گیربکس CVT به مراتب کمتر است.
  • کاهش وزن در گیربکس های CVT از خصوصیت های اصلی این نوع گیربکس هاست چون خبری از دنده ها و چرخ دنده های سنگین نیست

 

معایب لزوم به ذکر در مورد گیربکس های CVT :

 

  • سر و صداهای اضافی پیشرانه موتور در خودروهای با گیربکس CVT ، البته بیشتر در خودروهای با حجم موتور پایین تر از معایب نسبتا آزار دهنده در این خودروهاست.
  • از دیگر معایب خودروهای با سیستم گیربکس CVT هزینه بالای قطعات و تعمیرات آن است که با توجه به شرایط اقتصادی این روزها نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود.

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم ساختار اصلی گیربکس های ام وی ام ایکس 33 ، گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 و تیگو 5 یکی هستند .

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نیاز به تعمیر گیربکس خودروی خود داشته باشید ، در ادامه به معرفی چند قطعه مهم از گیربکس اتوماتیک ام وی ام و چری خواهیم پرداخت.

قطعاتی چون :

زنجیر گیربکس ، پولی ورودی ، پولی خروجی ، اویل پمپ ، پوسته های گیربکس ، شیربرقی های گیربکس ، سلکتور و دیگر قطعات...

 

اویل پمپ گیربکس اتوماتیک ام وی ام :

اویل پمپ گیربکس وظیفه پمپاژ روغن گیربکس به تمامی نقاط گیربکس را به عهده دارد ، لحظه ای خلل در عملکرد پمپ روغن گیربکس اتوماتیک با نابودی گیربکس برابری خواهد کرد.

در مورد اویل پمپ گیربکس اتوماتیک ام وی ام ، بهتربن انتخاب اویل پمپ شرکتی اصلی چری است که با قیمت حدودی دو برابر نمونه های غیر اصلی عرضه می گردد.

اختلاف فاحش قیمت در این قطعه هوس خرید نمونه های وارداتی با کیفیت پایین را به سر مصرف کنندگان خواهد انداخت ، دقت کنید نمونه وارداتی این محصول در اکثر موارد دیده شده تا به حال بی کیفیت هستند.

حرف آخر : پول خود را با خرید اویل پمپ های وارداتی دور بریزید .

برای اطلاع از مشخصات کامل اویل پمپ های اصلی روی لینک زیر کلیک کنید:

اویل پمپ گیربکس اتوماتیک ام وی ام

 

برای اطلاع از قیمت اویل پمپ پیچ طلایی با کارشناسان ما در بخش فروش قطعات تماس بگیرید.

 

کیت اورهال گیربکس اتوماتیک ام وی ام :

در تجهیزات داخلی گیربکس اتوماتیک ام وی ام و چری از واشر و کاسه نمد های ریز و درشتی استفاده شده که طی زمان با توجه به طبیعت جنس لاستیکی و پلاستیکی دچار فرسودگی می شوند ، این قطعات واشری نیاز به تعویض خواهند داشت.

به هنگام تعمیر اساسی گیربکس اتوماتیک mvm و Chery به صرفه و صلاح به تعویض این قطعات است ، چون عدم سرویس قطعات واشری به گیربکس ،شما را متحمل هزینه‌های مجدد خواهد کرد.

پک کامل کیت اورهال این فرصت را به شما خواهد داد تا یک سرویس کامل گیربکس را به ارمغان بیاورید.

برای اطلاع از محصول وارد لینک زیر شوید :

این محصول در تمامی مدل های ام وی ام و چری یکسان هستند .

کیت اورهال گیربکس اتوماتیک ام وی ام و چری

 

صافی یا فیلتر گیربکس :

این قطعه مهم وظیفه تصفیه آلایندگی های احتمالی موجود در روغن گیربکس را به عهده دارد، شدیداً و اکیدا توصیه میگردد با هر بار تعویض به موقع روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام و چری نسبت به تعویض صافی داخل گیربکس اقدام کنید.

 

منابع

نظرات کاربران
ثبت نظر جدید
نظر خود را در مورد این محتوا در این قسمت بنویسید
مرجع فروش قطعات خودرو

فروشگاه قطعات یدکی اتوکلاب در آستانه شروع به کار وب سایت خود پس از سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو با ارائه خدمات فروش آنلاین لوازم یدکی تلاش کرده است هر چه بیشتر نسبت به رفاه حال شما مشتریان عزیز گام بردارد ، سرعت در ارسال، پشتیبانی متعهدانه ، تنوع در محصولات و قیمت ، از اهداف اصلی فروشگاه آنلاین اتوکلاب هستند .

آدرس: تهران، بازار، خیابان امیر کبیر ،نرسیده به تقاطع ملت پاساژ سپهر طبقه دوم پلاک F221

image.name

تمامی حقوق این وبسایت برای فروشگاه اتوکلاب محفوظ است
Copyright 2020 - 2024, AutoPartClub. All rights reserved