منوها

چرا بخاری ماشین گرما نمیدهد؟ | علت اصلی ضعیف بودن بخاری

1647
(4/1)
چرا بخاری ماشین گرما نمیدهد؟ | علت اصلی ضعیف بودن بخاری

چرا بخاری ماشین گرما نمیدهد؟ | علت اصلی ضعیف بودن بخاری

اگر بخاری ماشین شما ضعیف هست و گرما نمیدهد حتی با تعویض ترموستات و پوشاندن جلو خودرو باز هم گرما نمیدهد حتما این مقاله را بخوانید مشکل شما حل میشود.

با فصل سرما بیشترین استفاده در خودرو بخاری می باشد اما بعضی از خودرو ها آن طور که باید بخاری کار کند متاسفانه خوب عمل نمیکند و فضای داخل خودرو سرد می ماند.

علت خوب گرم نکردن بخاری ماشین علت های متفاوتی دارد اما مهم ترین آنها را ذکر میکنیم :

 

 

 

 

 

1-کلکتر :

 

یکی از عوامل که باعث می شود بخاری خوب کار نکند کلکتر یا همون کلید بخاری شما است. در خیلی از مواقع با خراب شدن این کلید که کاملا هم مشخص است (هرز کار میکند) باعث میشود به اون درجه نهایی نرسد و خیلی گرم نمی کند که با تعویض این قطعه مشکل حل می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- لوله های هواکش :

یکی دیگر از علت ها درآمدن لوله های هواکش می باشد وقتی این اتفاق می افتد اصطلاحا نشتی پیدا میکند و کامل هوا را به داخل کابین هدایت نمیکند. که با چک کردن آن میتوان درست کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- ترموستات :

خرابی ترموستات یا جنس نامرغوب ترموستات از عوامل دیگریست که باعث سرد بودن و یا خوب گرم نکردن بخاری ماشین میشود البته بسیار توجه کنید اگر بادی که از بخاری می آید ولرم باشد معمولا با تعویض ترموستات مشکل حل می شود ولی اگر باد سرد باشد و یا حتی بعد تعویض ترموستات باد ولرم باشد مشکل از جای دیگر می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

4- رادیاتور بخاری :

بعد از چک کردن تمامی این موارد اگر هنوز مشکل برطرف نشده باشد فقط یک علت باقی می ماند که در 99 درصد علت اصلی هم همین می باشد یعنی مشکل از رادیاتور بخاری است. وقتی گرفتگی ایجاد می شود در رادیاتور باعث می شود به مرور خرابی ایجاد کند و همین خرابی سرما به همراه خود می آورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

وقتی رادیاتور بخاری مشکل دارد چه باید کرد؟

اغلب اوقات راهنمایی های غلط از دوستان و آشنایان باعث بدتر شدن اوضاع می شود و در خیلی از موارد دوستان برای رفع حل این مشکل از کارواش و یا استفاده از جوهر نمک متوسل به رفع مشکل می شوند که این کار نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه بیشتر هم می شود.

 

این دو روش در زمانی استفاده می شود که گرفتگی رادیاتور بخاری خیلی کم باشد ولی به طور کلی ما و بسیاری از کارشناسان این راههای فرعی را توصیه نمیکنیم.

 

 

 

قطعا بهترین راه تعویض آن می باشد ولی فراموش نکنیم که پیشگیری از بروز مشکل بهترین راه حل می باشد و جنس و کیفیت مرغوب و همینطور ریختن ضد یخ مرغوب در طول عمر این قطعه بسیار بسیار تاثیر گذار میباشد. و این نکته را فراموش نکنیم یکی از علت های گرفتگی و یا کیپ شدن رادیاتور نریختن ضد یخ یا استفاده از آب نامرغوب با ضد یخ می باشد و به مرور برای شما کلی مشکلات ایجاد میکند.

 

امیدوارم با خواندن این مطلب مشکل شما حل شود.

 

 

منابع

نظرات کاربران
1400/10/14

ممنونم از راهنمایی شما، رادیاتور بخاری به دستم رسید ، مکانیک کیفیت رو تایید کرد‌

1400/10/13

سلام تعویض رادیاتور بخاری ام وی ام ۵۳۰ چقدر زمان میبره؟

1400/10/13

سلام ، تعویض رادیاتئر بخاری 530 توسط باتری ساز و یا مکانیک انجام میشه ، معمولا یک صبح تا بعد از ظهر انجام میشه

1400/10/13

سلام وقت بخیر. رادیاتور بخاری 53۰ موجود دارین؟

1400/10/13

بله ، رادیاتور بخاری 530 موجوده ، در دو کیفیت وارداتی و اصلی شرکتی. جنس وارداتی بخاری 530 ضمانت دار هستند

1400/10/13

سلام وقت بخیر من پیش مکانیک رفتم قصد فروش رادیات بخاری ۳۱۵ رو به من داشت.می خواستم بدونم مشترکه؟!؟!

1400/10/13

بله رادیاتور بخاری ایکس 22 و ام وی ام 315 مشابه هستند، البته MVM X22 در خیلی از قطعات دیگه هم با MVM 315 مشترک هستند.

1400/10/13

من ماشین تیگو ۵ هستش

1400/10/13

بله ، رادیاتور بخاری تیگو 5 اصلی شرکتی و در بسته بندی اصلی چری موجوده ، و اینکه رادیاتور بخاری تیگو5 قدیم و تیگو 5 نیو یکسان هستند. برای خرید رادایاتور بخاری تیگو 5 میتونید از طریق سایت ، واتس آپ و حضوری اقدام کنید.

1400/10/13

در کل تشخیص اصلی بودن قطعات یدکی کار مشکلی برای مصرف کنندگان خواهد بود ، اما در مورد رادیاتور بخاری ام وی ام و چری ، همه ی رادیاتور بخاری های محصولات مدیران خودرو در کارتن شرکت چری قرار دارند و از لیبل اصلی دو تکه استفاده می کنند. در صورت خرید از مجموعه ما فاکتور رسمی ارائه میشه و در فاکتور اصلی بودن قطعات قید خواهد شد

1400/10/12

سلام.اقا من مزدا ۳ دارم وقتی بخاری ماشینو روشن میکنم یه صدای عجیب میده انگار موتور هواپیما روشن شده علتش از چی میتونه باشه؟

1400/10/13

سلام ، موتور فن بخاری اول از همه بررسی کنید که زیر داشبورد قرار داره ، پیشنهاد میکنم به یک باتری ساز ماهر برای این کار مراجعه کنید ، بازم سوالی بود خدمتتون هستیم

1400/10/12

سلام وقتتون بخیر.یه سوال داشتم از کجا میشه فهمید که قطعه یک قطعه ی اصلی می باشد؟ من رادیاتور بخاری خریدم و خراب شده و الان نیاز دارم.میشه راهنماییم کنید؟

1400/10/13

لطفاً بفرمایید ماشینتون چیه ؟

1400/10/12

لطفا برای خرید رادیاتور بخاری کوشش من را راهنمایی کنید

1400/10/12

رادیاتور بخاری 315. در تنوع مختلف موجوده ، میتونید ازطریق سایت اقدام کنید و یا با ما تماس بگیرید 09121494562 02133917410 آذرهوش

1400/10/11

با سلام مجدد ماشین من ۳۱۵ است مکانیک میگوید مشکل از رادیاتور بخاری است لطفا بفرمایید چه مارکی خوب است و اینکه شما ارسال شهرستان هم دارید؟ من ساکن شهر طالقان هستم

1400/10/12

سلام ، رادیاتور بخاری 315. در سه کیفیت اصلی ، وارداتی و کوشش رادیاتور موجوده، پیشنهاد ما کوشش هست چون یک سال ضمانت داره و تا بحال کسی ناراضی نبوده ، ارسال هم از طریق تیپاکس و باربری انجام میشه.

ثبت نظر جدید
نظر خود را در مورد این محتوا در این قسمت بنویسید
مرجع فروش قطعات خودرو

فروشگاه قطعات یدکی اتوکلاب در آستانه شروع به کار وب سایت خود پس از سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو با ارائه خدمات فروش آنلاین لوازم یدکی تلاش کرده است هر چه بیشتر نسبت به رفاه حال شما مشتریان عزیز گام بردارد ، سرعت در ارسال، پشتیبانی متعهدانه ، تنوع در محصولات و قیمت ، از اهداف اصلی فروشگاه آنلاین اتوکلاب هستند .

آدرس: تهران، بازار، خیابان امیر کبیر ،نرسیده به تقاطع ملت پاساژ سپهر طبقه دوم پلاک F221

image.name

تمامی حقوق این وبسایت برای فروشگاه اتوکلاب محفوظ است
Copyright 2020 - 2024, AutoPartClub. All rights reserved