منوها

تاریخچه چری

794
(4/1)
تاریخچه چری

تاریخچه چری

در این بخش به توضیح کامل پیدایش شرکت چری در ایران و جهان خواهیم پرداخت ...

 تاریخچه چری

 در اوایل هزاره سوم، کمپانی چری در جمهوری خلق چین فعالیت خود را در زمینه تولید و طراحی موتور خودرو آغاز کرد تا جایی که چری رتبه هفتم تولید خودرو در کشور چین را به خود اختصاص داد.

این کمپانی بعد از مدتی فعالیت در حوزه داخلی، تصمیم به گسترش فعالیت خود در حوزه جهانی گرفت، یکی از کشورهایی که زمینه مناسب برای توسعه فعالیت های جهانی خود مناسب دیده ایران بود ،  بعد از مذاکرات بسیاری بین این دو کشور در نهایت در سال ۲۰۰۳ بود که چری تازه متولد شده راهی ایران شد و یکی از زیر مجموعه های کرمان موتور به نام مدیران خودرو با نام اقتصادی ام وی ام مسئولیت مونتاژ محصولات وی را به عهده گرفت، این شرکت قبل‌تر از این محصولات شرکت کره‌ای دوو(Daewoo motor) را عرضه می کرد که محبوبیت خوبی با عرضه دو مدل دوو اسپرو و دوو سی یلو کسب کرده بود.

 و البته سعی بر این داشت که خودروی سی یلو   را به عنوان تاکسی وارد مناطق آزادی چون جزیره کیش و قشم کند که این امر بنا به عدم استقبال مدیران وقت مناطق آزاد محقق نشد، در نهایت عرضه مدل دوو سی یلو تا اواخر سال ۱۳۸۳ شمسی ادامه پیدا کرد که پس از مشکلات سیاسی و به علت شراکت جنرال موتورآمریکا و دوو ، مجبور به جایگزینی تولیدات خود با نمونه های دیگر گردید.

 اولین خودرویی که شرکت چری در ایران با همکاری مدیران خودرو موفق به عرضه آن شد خودرو QQ3  در سال ۲۰۰۶ میلادی بود که در بدو ورود به ایران توسط شرکت مدیران خودرو ام وی ام ۱۱۰ نام گرفت . QQ3 کپی محض از دوو ماتیز بود که در آمریکا با همکاری شورلت تولید شده بود و به نام تجاری اسپارک به فروش می‌رسید .

این خودرو به نیت عرضه یک محصول اکونومی با اندازه و ابعاد کوچک برای مصرف داخل شهر طراحی شده و آنچه که در این خودرو چشم نواز بود طراحی داخلی بسیار مهندسی شده آن بود که فضای داخلی بسیار متناسبی برای سرنشینان آن فراهم می کرد .

چری در ابتدای فعالیت تولیدی خود به منظور بهبود تولیدات و تکنولوژی و به نیت حضور در بازارهای جهانی، مذاکرات با خودروسازان مطرح جهان را آغاز نمود ، نخستین کمپانی خودروسازی که چری با وی وارد مذاکره شد فیات کرایسلر (هشتمین تولید کننده ی خودرو در جهان ) مالک چندین برند همچون آلفارومئو ، کرایسلر ، فیات ، دوج ، مازراتی و جیپ بود .

اولین همکاری این دو شرکت به ظرفیت چری و گروه فیات منجر به تولید یک هاچبک فوق‌العاده کوچک به نام A1 شد که از امکانات مدرن و به روزی در زمان خود بهره می برد ، مصرف سوخت پایین این خودرو از ویژگی بارز این محصول به شمار می رفت و دلایل این چنینی باعث شد تا استانداردهای روز کشورهای اروپایی و آمریکایی را کسب کند و در نهایت در سال ۲۰۰۸ میلادی بود که به دلیل یکسری سیاست های  داخلی متفاوت این دو کمپانی قطع همکاری صورت گرفت که بعدها منتقدان بر این باور شدند که عدم پایبندی شرکت چری به خدمات پس از فروش باعث این قطع همکاری شد، البته شایان ذکر است که فعالیت چری در ایران بر همین مبنا بنا شده و طرف چینی مدیران خودرو عمده ی تمرکز فعالیت خود را بر فروش خودرو گذاشته و خدماتی که امروزه در سطح کشور عرضه می شود به اصرار و کوشش طرف ایرانی این کمپانی جامه عمل پوشیده و جا دارد از این حسن مدیریت طرف ایرانی شرکت مدیران خودرو تشکرات ویژه به عمل آوریم.

  در دهه دوم فعالیت ، بعد از همکاری های انجام شده در سطح جهانی ، چری موقعیت قابل قبولی در بازار چین و کشورهایی چون روسیه ، صربستان ، ونزوئلا و بنگلادش کسب کرد.

 با تولید و عرضه حدود ۷۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۰ میلادی در جمع ده تولید کننده بزرگ اتومبیل در جمهوری خلق چین قرار گرفت یکی دیگر از همکاری های چری در سطح بین الملل قرارداد با شرکت تاتاموتور (Tata motor) هندوستان بود ، تاتا موتور یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو از نظر تیراژ در جهان به شمار می آید ، عقد قرارداد با این شرکت بزرگ هندی منجر به بالا بردن توانایی های تولید در این صنعت شد ، این شرکت هندی در سال ۱۹۴۵ میلادی در بمبئی شروع به فعالیت کرده و سابقه خوبی بهره می برد که البته این شرکت در سال ۲۰۰۸میلادی نسبت به خرید لندرور و جگوار اقدام کرد که با توجه به توان مالی بالای این شرکت خیلی زود موفق به خرید آنها شد و توانست خود را در بازار جهانی بیشتر نمایان کند.

با توجه به معرفی کوتاه شرکت تاتا موتور هندوستان ، چری انتخابی مناسب و به جا برای پیشبرد اهداف خود انجام داد و با سیاست تزریق تکنولوژی های خارجی و اعتماد به دانش مهندسان داخلی توانست کیفیت تولیدات خودروی خود را تا حد چشمگیری بالا ببرد به طوری که امروز شاهد رقابت چری با محصولات متوسط آسیایی باشیم . فعالیت چری زاده ی چین با مدیران خودرو با محصولاتی با نام تجاری ام وی ام ۱۱۰  ، ام وی ام ۵۳۰ ، ام وی ام ۵۵۰  آغاز شد، این همکاری بعد از پیشرفت شراکت بین این کمپانی با عرضه خودروهایی چون X33 (اولین شاسی بلند تولید داخل)  ، X22 ، آریزو۵ ، تیگو ۵ ، تیگو ۷ همراه شد تا جایی که به تازگی خودروهایی مثل آریزو ۶ زیبا و دوست داشتنی ، X55 مدرن و آپشنال وارد بازار ایران کرده اند.

امروزه چری در ایران با سیاست در نظر داشتن نیاز تمام سنین اقشار جامعه توانسته نظر اکثریت سلایق ایرانی را به خود جلب کند .

 این مقاله توسط گروه مهندسی شرکت اتوکلاب واردکننده ، تولید کننده و عرضه کننده قطعات یدکی محصولات مدیران خودرو (ام وی ام ، چری ) و گروه بهمن (مزدا ) گردآوری و تدوین شده است .




منابع

نظرات کاربران
ثبت نظر جدید
نظر خود را در مورد این محتوا در این قسمت بنویسید
مرجع فروش قطعات خودرو

فروشگاه قطعات یدکی اتوکلاب در آستانه شروع به کار وب سایت خود پس از سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو با ارائه خدمات فروش آنلاین لوازم یدکی تلاش کرده است هر چه بیشتر نسبت به رفاه حال شما مشتریان عزیز گام بردارد ، سرعت در ارسال، پشتیبانی متعهدانه ، تنوع در محصولات و قیمت ، از اهداف اصلی فروشگاه آنلاین اتوکلاب هستند .

آدرس: تهران، بازار، خیابان امیر کبیر ،نرسیده به تقاطع ملت پاساژ سپهر طبقه دوم پلاک F221

image.name

تمامی حقوق این وبسایت برای فروشگاه اتوکلاب محفوظ است
Copyright 2020 - 2024, AutoPartClub. All rights reserved