منوها

ام وی ام 530

1779
(4/1)
ام وی ام 530

ام وی ام 530

تحلیل و بررسی ام وی ام ۵۳۰ . در این دانشنامه سعی شده تا به بررسی کامل این خودرو mvm530 پرداخته شود ، ام وی ام ۵۳۰ یکی از اولین های شرکت مدیران خودرو به شمار می رود که وارد بازار خودرو ایران شده است ، ام وی ام ۵۳۰ یا همان A5 چینی ها وارد ایران شد و روز به روز علاقه مندان زیادی را به سمت خود کشانده است ، آپشن نسبتاً معقول و متناسب با سال طراحی ، موتور قدرتمند ۲۰۰۰ سی سی و...ادامه در متن اصلی ...

ام وی ام ۵۳۰

مشخصات و تحلیل فنی ام وی ام ۵۳۰ :

ام وی ام ۵۳۰ بعد از ام وی ام ۱۱۰ دومین خودرویی بود که توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ شد ، خودروی ...........  که در چین به A5 مشهور بود و از نسل اول این اتاق به شمار می رود.

طراحیA5 (ام وی ام ۵۳۰ ) با الهام از نیسان ماکسیما در نسل A34 انجام شد و چری در این طراحی از همکاری و تکنولوژی شرکت لوتوس انگلیس که طراحی و سازنده خودروهای اسپرت به شمار می‌رود تا حدودی استفاده کرد. 

  A5در چین در سه نسخه موتور با حجم ‌های  1/6لیتر ،8/1 لیتر ، 2 لیتر طراحی و عرضه شد . که هر کدام بسته به قدرت موتور از گیربکس های دستی ۵ سرعته ، اتوماتیک ۴ سرعته بهره می بردند ، اما A5 (یا همان ۵۳۰) تنها در یک نسخه ۲ لیتری با گیربکس دستی وارد ایران شد .

در این مقاله ابتدا از مشخصات کلی این خودرو سخن به میان خواهیم آورد و در نهایت به بررسی نقاط ضعف و قدرت آن خواهیم پرداخت و سعی بر این است که این مقاله از سلایق شخصی اینجانب کمتر تاثیر بگیرد.

خودروی ام وی ام ۵۳۰ تولید و مونتاژ مدیران خودرو از پیشرانه  L 2.0L –SQR484 بهره میبرد این موتور قادر به تولید ۱۴۰ اسب بخار است ، موتوری که بعدها در تولیدات دیگری همچون ام وی ام ۵۵۰ و ام وی ام X33  با اندک تغییری استفاده شد .

530 در ظاهر خودرویی مکعب شکل و ساده به نظر می‌رسد و سایز کوچک لاستیک ها نسبت به ابعاد خودرو ، کوچک به نظر رسیدن آن را دو چندان میکند . در قسمت جلو از مه شکن های سپر گردی شکل استفاده شده و با توری سپر یک تکه و نازک سعی بر کشیده نشان دادن آن از عرض شده است ۵۳۰ با توجه به ارتفاع بلند در ناحیه کابین خودرو فضای داخلی نسبتاً مناسبی در اختیار سرنشینان ، خصوصاً افراد قدبلند قرار می دهد صندلی های بزرگ و جادار راحتی مناسبی در سفرهای داخل شهری خواهد داشت ، ظاهر کابین سرنشینان نسبتاً امروزی به نظر می‌رسد و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است .

طبق مشخصات فنی منتشر شده شرکت سازنده خودرو :

ü  شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر5/12 ثانیه معرفی شده است .

ü  مصرف ترکیبی ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی .

ü  قدرت موتور ۱۴۰ اسب بخار

ü  موتور ۴ سیلندر خطی با حجم موتور ۱۹۷۱ سی‌سی

ü  استاندارد یورو ۴ محیط زیست

آپشن های ام وی ام ۵۳۰ :

ü  دو ایربگ برای سرنشینان جلو

ü   تنظیم برقی چراغ های جلو

ü  آینه های تنظیم برقی

ü  سانروف

ü  سنسور دنده عقب

ü  صندلی های چرمی (دستی)

ü  سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

 

 تحلیل و بررسی ام وی ام ۵۳۰ :

ام وی ام ۵۳۰ همانند هر خودرویی از نقاط ضعف و قوتی برخوردار است . خودروی دیفرانسیل جلو با تعلیق خیلی نرم که ممکن است به دلیل عدم وجود سفت کننده فرمان در سرعت زیاد کمی مخاطره آمیز باشد .این خودرو با وجود موتور ۲ لیتری نسبتاً قدرتمند از شتاب اولیه کمی برخوردار است که دلیل آن چیزی جز فاصله کم دنده ها نیست .

نکاتی چون فاصله فیزیکی دنده ها به هنگام تعویض دنده ، مشکل کوبش کمک فنرها مخصوصا در سرعت های بالا ، ظاهر نه چندان دلچسب و صدای موتور آزاردهنده در دور موتور بالا از نقاط ضعف این خودرو به شمار می رود و همچنین مصرف بنزین خوب، آپشنهای مناسب نسبت به خودرو های ایرانی ، جادار بودن در قسمت بار و سرنشینان ، بازار نسبتا خوب خرید و فروش تعلیق و فرمان پذیری نرم و البته مهمتر از هر نکته ای ، خدمات پس از فروش معتبر و گسترده در سراسر کشور از نقاط قوت این خودرو به شمار می رود.

و در نهایت پیشنهاد اینجانب عزیزانی که از این خودرو استفاده می‌کنند و یا قصد خرید آن را دارند ، اگر فردی هستید که با تهیه کردن قطعات مناسب به سرویس های دوره ای خودروی خود اهمیت می دهید نگران استفاده از این خودرو نباشید چرا که قطعاً   ام وی ام ۵۳۰ بین رقبای چینی و ایرانی خود چیزی برای شما کم نخواهد گذاشت .

 

 

منابع

نظرات کاربران
ثبت نظر جدید
نظر خود را در مورد این محتوا در این قسمت بنویسید
مرجع فروش قطعات خودرو

فروشگاه قطعات یدکی اتوکلاب در آستانه شروع به کار وب سایت خود پس از سالها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو با ارائه خدمات فروش آنلاین لوازم یدکی تلاش کرده است هر چه بیشتر نسبت به رفاه حال شما مشتریان عزیز گام بردارد ، سرعت در ارسال، پشتیبانی متعهدانه ، تنوع در محصولات و قیمت ، از اهداف اصلی فروشگاه آنلاین اتوکلاب هستند .

آدرس: تهران، بازار، خیابان امیر کبیر ،نرسیده به تقاطع ملت پاساژ سپهر طبقه دوم پلاک F221

image.name

تمامی حقوق این وبسایت برای فروشگاه اتوکلاب محفوظ است
Copyright 2020 - 2024, AutoPartClub. All rights reserved